14.06.2022 Захворювання серцево - судинної системи

 

Розділ 2.Захворювання внутрішніх органів

Практичне заняття №18

Тема:Захворювання серцево – судинної системи.

 Мета заняття: Збирання анамнезу. Оцінювання стану дитини. Підрахунок частоти пульсу, визначення його властивостей. Спостереження за пульсом. Вимірювання артеріального тиску та його оцінювання. Облік випитої та виділеної рідини. Складання схем лікування ревматизму та вегетосудинної дистонії. Організація суворого ліжкового режиму дітям з активною фазою ревматизму. Догляд за хворими дітьми. Дотримання дієти при захворюваннях серцево-судинної системи.. Розрахунок доз медикаментозних препаратів. Застосування кисню. Взяття крові з вени для біохімічного дослідження. Ознайомлення з роботою ревматологічного кабінету поліклініки. Надання невідкладної допомоги в разі непритомності й колапсу.

Зміст заняття:

Ознайомтесь з алгоритмом та напрацюйте практичний навик на  муляжі дитини:

ПІДРАХУНОК ПУЛЬСУ

Послідовність

Зміст

Місце проведення

Дитячий стаціонар, поліклініка, вдома

Оснащення

Секундомір, фонендоскоп

Попередня

підготовка

Вимий руки. Підраховуй пульс у дитини, що перебуває в стані спокою, краще

під час сну

Основний етап

виконання

1.Вибери місце дослідження пульсу: у дітей віком до 1 року – це сонна,

поверхнева скронева чи стегнова артерія. У дітей віком понад 1 рік – це

променева артерія.

Визначення пульсу проводь двома пальцями – ІІ і ІІІ – протягом 1 хвилини.

За наявності аритмії негайно повідом лікаря!

2. Порівняй дані обстеження з віковими показниками.

Примітка. Під час дослідження пульсу надай його характеристику. Пульс  у

дітей частіший, ніж у дорослих, дуже лабільний, часто визначають 

 дихальну аритмію – прискорення пульсу на вдихові та уповільнення на

видихові. Тому його й підраховують за 1 хвилину

Заповнення документації

Отримані данні запиши в температурному листку

 

              

 Вікові показники пульсу у дітей

 

Вік дитини

Пульс, за 1 хвилину

Новонароджений

120 – 140

1

120

3

110

5

100

8

90

10

80

12

70

 

          ОСОБЛИВОСТІ ВВЕДЕННЯ БІЦИЛІНУ

 

Послідовність

Зміст

Мета

Специфічна профілактика ревматизму

Місце проведення

Маніпуляційний кабінет

Оснащення

Флакон з біциліном-5, розчин для ін’єкцій, шприци ємкістю 5 мл,

одноразові голки, ватні кульки, 70 % етиловий спирт, грілка

Алгоритм

виконання

1. Розведи сухий біцилін розчинником.

2. Не вводячи повітря у флакон з розведеним біциліном, набери у шприц  

розчин біциліну, потягнувши поршень.

3. Надлишок повітря зі шприца з розчином біциліну витисни через голку,

яку використовували під час розведення (у разі всіх інших ін’єкцій повітря витискують тільки після заміни голки).

4. Помінявши голку і не витискуючи через неї повітря з розчином біциліну (оскільки розчин біциліну швидко гусне і зумовлює закупорювання голки),

введи голку в м’яз.

5. Перед уведенням розведеного біциліну потягни поршень на себе, щоб

переконатися, що голка не в судині (оскільки біцилін, потрапивши в

кровоносну судину, спричиняє медикаментозну емболію); одночасно з цим

повітря з голки всмоктується у шприц. Після цього введи розчин біциліну. Якщо в шприці є бульбашки повітря, то біцилін вводь не до кінця

Завершення

маніпуляції

На місце ін’єкціїпокладигрілку на 30 хвилин. Шприци, голки, ватні кульки

занур у дезінфекційний розчин на 60 хвилин

Заповнення

документації

Зроби помітку в листку призначень лікаря

ВЗЯТТЯ КРОВІ ДЛЯ БІОХІМІЧНОГО ДОСЛІДЖЕННЯ

 

Послідовність

Зміст

Місце проведення

Дитячий стаціонар, поліклініка

Оснащення

Стерильний столик, на якому підготовлено: стерильні ватні кульки, пінцети,

70% етиловий спирт, одноразові шприци, стерильний лоток,

 лоток для забруднених пінцетів, склянку для забруднених ватних кульок.

Стерилізатор з 5% розчином хлораміну для промивання голок і шприців.

Стерилізатор з 5% розчином

хлораміну для замочування шприців на 1 годину. Пелюшки. Джгут.

 Штатив зі стерильними пробірками. Клейончаста подушечка. Набір розчинів

 для

профілактики СНІДу

Попередня

підготовка

Надягни халат, шапочку, поліетиленовий фартух, маску, окуляри. Хвора дитина

під час виконання маніпуляції лежить або сидить. Руку дитини розмісти

долонею догори на спеціальному столику, під ліктьовий суглоб підклади

клейончасту подушечку, яку обгорни пелюшкою. Вимий руки, знезаразь,

надягни стерильні гумові рукавички

Основний етап

виконання

1.      На стерильний лоток поклади стерильний одноразовий шприц ємкістю

5        або 10 мл, 3 ватні кульки, змочені спиртом.

2.Гумовий джгут накладай на серветку на плече, на 5 см вище

від ліктьової ямки. Після накладення джгута пульс на променевій артерії

повинен визначатися.

3.Проведи легкий масаж передпліччя в напрямку від кисті руки до

 ліктьової ямки.

4. Місце ін’єкції двічі оброби ватними кульками, які змочені спиртом.

5. Шприц візьми в праву руку. Зріз голки спрямуй догори.

6. Лівою рукою відтягни шкіру нижче від місця ін’єкції, зафіксуй вену.

7. Шкіру проколи різким рухом, паралельно до вени, голку проведи над

 веною на відстань 1 – 1,5 см, а потім проколи стінку вени.

8. Для контролю розміщення голки у вені підтягни поршень шприца на себе.

9. Якщо в шприц потрапила кров, продовжуй повільно підтягувати поршень

шприца на себе. Набери в шприц 5 мл крові.

10. До місця ін’єкції приклади ватну кульку, змочену спиртом, розв’яжи

 джгут, притисни ватну кульку до місця ін’єкції і швидким

 рухом виведи голку з вени.

11. Руку дитини зігни в ліктьовому суглобі і притискай ватну кульку

зі спиртом до місця ін’єкції протягом 5 хвилин.

12. Зніми голку, візьми в ліву руку стерильну пробірку, до стінки пробірки

пристав шприц і повільно по стінці пробірки випускай кров. Пробірку

з направленням віднеси до лабораторії.

Примітка. Кров з вени на біохімічний аналіз беруть у стерильну пробірку

 до сніданку. Дітям віком до 5 років джгут не накладають;

 судину, з якої беруть кров, затискує рукою медичний працівник

Завершення маніпуляції

Голку і шприц занури у дезінфекційний розчин на 1 годину. Знезаразь

фартух і рукавички

 

 

          Виріши індивідуальну діагностичну фельдшерську задачу до теми заняття:

Завдання №1

Фельдшер сімейної дільниці оглядає планово немовля трехтижневого віку. Зі слів мами скарги тільки на схильність до закрепів і те що дитина постійно спить. При огляді фельдшер звернув увагу на: наявність переорального і акроціанозу , який посилюється під час плачу. Стоншення підшкірно – жирової клітковини на кінцівках і тулубі. При контрольному зважуванні важить 3500гр. Народився з вагою 3300гр. Виссасує 50 мл молока за годування,  ссе з перервами. При аускультації на верхівці серця систолічний шум, тони злегка приглушені ритмічні. Інші органи і системи в межах вікової норми.

Визначіть можливі проблеми дитини та встановіть фельдшерський діагноз.

Тактика фельдшера.

 

Завдання № 2

 

Фельдшер сімейної дільниці оглядає дитину 5 років з діагнозом: Природжена вада серця. Відкрита артеріальна протока. Родина переїхала з іншого місця і дитину необхідно взяти на диспансерний облік.

Які клінічні ознаки під час огляду дитини виявить фельдшер.

Складіть план спостереження на дільниці.

 

Завдання №3

 

Фельдшер сімейної дільниці оглядає дитину 8 місяців з діагнозом: Природжена вада серця. Тетрада Фалло. Родина переїхала з іншого місця і дитину необхідно взяти на диспансерний облік.

Які клінічні ознаки під час огляду дитини виявить фельдшер.

Складіть план спостереження на дільниці.

 

Завдання № 4

Фельдшер школи надає невідкладну допомогу дитині  12 років, яка втратила свідомість. При вимірюванні тиску 140/110 мм рт ст. В дівчинки часто відбуваються запаморочення, слабкість підвищена пітливість.

Визначіть можливі проблеми дитини та встановіть фельдшерський діагноз.

Тактика фельдшера.

 

 

 

 

Завдання №5

Фельдшер оглядає дитину, яка протягом тижня хворіє на ГРВІ. У хлопчика погіршився загальний стан: виникла слабкість ,задишка під час руху. При огляді фельдшер виявив наступні прорблеми: пастозність в ділянці кінцівок, розширення меж серця в ліво. Тони серця глухі аритмічні. З боку інших органів і систем без патології.

Визначіть можливі проблеми дитини та встановіть фельдшерський діагноз.

Тактика фельдшера

 

Завдання №6

Хлопчика 12 років доставили в стаціонар зі скаргами на біль надп’яткових, колінних і кульшових суглобах, підвищення температури тіла. Захворів 4 доби тому.  Досі часто хворів на ангіну. Обєктивно: загальний стан дитини середньої тяжкості. Шкіра бліда. Неспроможна самостійно сідати і вставати через біль в суглобах. Змін в легенях не має. Тони серця приглушені. Пульс слабкого наповнення 110 за хв. Температура 380С

Визначіть можливі проблеми дитини та встановіть фельдшерський діагноз.

Складіть план обстеження хворого.

 

Завдання № 7

Дівчинка віком 12 років доставили до лікарні на 8 добу після хвороби, яка почалася поступово: з’явилися гримаси, мимовільні рухи верхніх кінцівок. Напередодні перенесла ангіну. Загальний стан на момент госпіталізації задовільний, проте дівчинка пригнічена і постійно плаче.

Визначіть можливі проблеми дитини та встановіть фельдшерський діагноз.

Складіть план обстеження хворого.

 

Завдання № 8

Під час сповивання дитини, яка народилася 4 доби тому, медична сестра відзначила легкий ціаноз губ і кінцівок , що посилюється під час крику. Лікар оглянув дитину і визначив при перкусії розширення правої і верхньої меж серця, в ділянці 3 – 4 міжребір’я грубий систолічний шум. Загальний стан дитини не порушений. Сон і апетит в нормі. Мати під час вагітності в першому триместрі перенесла ГРВІ.

Визначіть можливі проблеми дитини та встановіть фельдшерський діагноз.

Складіть план обстеження хворого.

 

 

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

27. 09.22 Лекція до теми : Черевний тиф. Паратиф А іБ. Шигельози.

28.11.22 Лекція Менінгококова інфекція

05.12.22 Лекція Дифтерія