15.02.22 Практичне заняття "Судомний та гіпертермічний синдром"

 

ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ

 ТЕМА ЗАНЯТТЯ:            Гіпертермічний синдром. Судомний синдром.

 

Заповни диференційну таблицю:

ОЗНАКИ

Травматичні судоми

Афективні судоми

Метаболічні судоми

Епілептичні судоми

Причини судом

 

 

 

 

 

 

 

 

Початок та тип судом

 

 

 

 

 

 

 

 

Данні анамнезу

 

 

 

 

 

 

 

 

Невідкладна до госпітальна допомога

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виріши ситуаційну задачу до теми:

Завдання №1

Фельдшер «швидкої допомоги» оглядає хлопчика 18 місяців  під час нападу. В дитини виникла різка затримка дихання підчас крику протягом 20 сек,  яка закінчується симптомом «півнячого крику», посіпування кінцівок. Під час огляду напад повторився. Дитина зі слів матері на «Д» обліку не стоїть. Протягом 2 місяців отримує вітамін Д( мати дає самостійно).

Встановіть фельдшерський діагноз. Складіть план невідкладної допомоги.

 Завдання № 2

Фельдшер транспортує до лікарні дитину 5 років у важкому стані: шумне дихання, експіраторна задишка, малопродуктивний  сухий  кашель, збудження. Хвороба розпочалася  раптово вночі. Під час огляду фельдшер виявив: температура 39,80 С, кашель болісний сухий, нападоподібний з невеликою кількістю  слизистої мокроти.. Шкіра бліда, акроціаноз. Грудна клітина діжко подібної форми, участь допоміжної мускулатури в акті дихання.  Перкуторно легеневий звук із темпанічним відтінком. Аускультативно: жорстке дихання, в ділянці коренів легень сухі та вологі хрипи посилені на видиху .

Встановіть фельдшерський діагноз. Складіть план невідкладної допомоги.

 Завдання №3

Дитина народилася в машині «швидкої допомоги». Закричала після санації ВДШ, викладена на груди матері, забезпечений тепловий ланцюжок. Оцінена за шкалою Апгар 6/ 8 балів. Через 10 хвилин після народження в малюка почалися судоми. З анамнезу вагітність третя строк 42 – 43 тижня. Предполагаєма вага дитини 5 кг.

Встановіть фельдшерський діагноз. Складіть план невідкладної допомоги.

 Завдання №4

Фельдшер швидкої виїхав за викликом до школи і оглянув  дівчинку 14 років. На момент огляду свідомість відсутня загальні клоніко – тонічні судоми.  Вчителька повідомила, що дитина стоїть на обліку з діагнозом цукровий діабет і отримує інсулінотерапію.

Встановіть фельдшерський діагноз. Складіть план невідкладної допомоги.

 Завдання №5

До фельдшеру ФАПу звернулися батьки 3 річного хлопчика, який два дні тому захворів. Батьки пов’язують захворювання з вживанням тістечок з заварним кремом. Захворювання почалось з багаторазового блювання, проносу, скарг на біль в животі. Мати самостійно промила шлунок дитині та давала смекту, активоване вугілля. Стан дитини не поліпшився тому батьки викликали фельдшера. На момент огляду стан хлопчика важкий. Свідомість на рівні сопор, марить. Т тіла 40,10 С. Шкіра суха, бліда кінцівки холодні на дотик, риси обличчя загострені, тургор тканин знижений. В легенях пуерильне дихання ослаблене в нижніх відділах, тони серця ритмічні приглушені. ЧД 30 за хв, ЧСС 120 за хв. Живіт здутий, посилена перестальтика, під час пальпації тенезми. Стілець у вигляді тяжів слизу з прожилками крові.

Встановіть фельдшерський діагноз. Складіть план невідкладної допомоги.

 Завдання №6

Дитина 9 діб. Батьки викликали швидку в зв’язку з високою температурою та нападом судом. Під час огляду виявлено: Дитина неспокійна. Температура тіла 39,20 С На момент огляду виникли повторні загальні клоніко – тонічні судоми. Також фельдшер виявив при фарингоскопії набряк  та гнійні точкові нашарування на мигдаликах на тлі гіперемії.

Встановіть фельдшерський діагноз. Складіть план невідкладної допомоги

 Завдання №7

Дитина 12 місяців отримала планове  щеплення вакциною «Пріорікс». Медична сестра перед процедурою оглянула дитину та виміряла температуру. Скарги були відсутні. Лікар на передодні дав дозвіл на проведення щеплення. Через 10 хвилин після щеплення на тлі крику в дитини виникла короткочасна зупинка дихання і  клоніко – тонічні судоми. Мати повідомила, що дівчинка стоїть на обліку у невролога з діагнозом:Гіпоксично ішемічне ураження ЦНС.

   Встановіть фельдшерський діагноз. Складіть план невідкладної допомоги

 Завдання № 8

Мати розповіла фельдшеру, що в її 7 річної дитини кашель утруднене носове дихання, світлобоязнь, висипка на шкірі. Хворіє 5 діб, захворювання почалося з нежиттю на 2добу приєднався кашель підвищення температури. З ранку температура піднялась повторно і на обличчі виникла висипка. При огляді: стан дитини порушений, температура 390С, Шкіряні покрови бліді , кінцівки холодні на дотик, озноб, ознаки трахеобронхіту та вірусного коньюктивиту. На шкірі обличчя плямисто – папульозний висип.

Встановіть фельдшерський діагноз. Складіть план невідкладної допомоги

 Завдання № 9

Фельдшер оглядає дитину 8 років, яка впала з велосипеда. На момент огляду свідомість відсутня. Дихання шумне за типом Куссмауля.  В потиличній частині голови велика скальпована раньова поверхня. Ознаки капілярної кровотечі. При огляді і пальпації ділянки шиї виникли загальні клоніко -тонічні судоми.

Встановіть фельдшерський діагноз. Складіть план невідкладної допомоги.

Завдання № 10

Фельдшер Екстренної мепдичної допомоги оглядає дитину 12 років. На момент огляду свідомість відсутня. Дихання шумне, з рота рожева піна(ознаки прикушеного язика) . Загальні клоніко – тонічні судоми, які супроводжуються відходженням січі і калу. Зі слів матері стоїть на обліку у психіатра з діагнозом: Епілепсія. Мала форма. Отримує препарат фінлепсін.

Встановіть фельдшерський діагноз. Складіть план невідкладної допомоги.

Переглянте інформаційне відео до теми:

https://youtu.be/gs2MJcxaDV8







Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

27. 09.22 Лекція до теми : Черевний тиф. Паратиф А іБ. Шигельози.

28.11.22 Лекція Менінгококова інфекція

05.12.22 Лекція Дифтерія